søndag den 12. august 2012

Vinger

Vinger.


Jeg kom til at love nogen SB´damer en lille tut på Mettes vinger.
Så den er lige her:



Tag de sko du vil lave vingerne til.
Klip et stykke mønsterpapir.



Tegn omrids af vingen, i den størrelse du ønsker.
Marker snørehullerne.



klip papiret til, tegn den endelige vinge og klip ud.


tegn skabelonen op på viledon, det afstiver den endelige vinge.
Husk at spejvende ved 2. vinge og klip ud.


Jeg har valgt to nuancer blå, så kan vingerne vendes for et andet udtryk.


Jeg lægger viledon-vingerne på et stykke stof med den blanke(lim) side ned, læg et viskestykke ell. over og præs strygejernet (fuld varme) på i ca 10-20sec.


Jeg smører stoflim på den matte side af vingerne, og lægger det andet stykke stof på og presser det fast.


Omrids af vingerne tegnes op og derefter tegnes de andre streger op.


De to lag stof med viledon-vingerne mellem.


Så skal der syes tæt zigzag


Jeg syer de inderste streger op i smal zigzag.


og yderstregerne


lidt bredere.


Alle løse tråde klippes bort.


og så skal tungen holdes lige i munden. For nu klippes det ogerskydende stof væk.


Mål op til snorhuller.


Der sættes snørreringe i.


og færdig er vingerne!


God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar